Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού (ADAS: Advanced Driver Assistance Systems)
Η Ευρωπαϊκή Ένωση με νομοθεσία της κάνει υποχρεωτική την χρήση του βασικού εξοπλισμού των Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού ADAS – Advanced Driver Assistance Systems από όλους τους τύπους αυτοκινήτων που είτε παράγονται είτε εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Ιούνιο του 2022.
Συστήματα όπως:
- ο έλεγχος φρένων και σύγκρουσης
- ο αυτόματος έλεγχος απόστασης
- η προειδοποίηση για απομάκρυνση από τη λωρίδα κυκλοφορίας
- προειδοποίηση τυφλού σημείου
- προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης
- η αναγνώριση φώτων τροχαίας και σημάτων κυκλοφορίας, κ.α.
βρίσκονται πλέον στον ανεμοθώρακα του αυτοκινήτου.
ADAS στον Ανεμοθώρακα
Images source: heraldsun.com and thembmarket.com
Η χρήση καμερών στον ανεμοθώρακα του αυτοκινήτου είναι μέχρι σήμερα το πιο διαδεδομένο σύστημα για την λειτουργεία των ADAS. Βρίσκονται τοποθετημένες σε ειδική βάση πάνω στην εσωτερική πλευρά του ανεμοθώρακα στο σημείο που βρίσκεται ο μπροστινός καθρέπτης οδηγού.
Κατά την αντικατάσταση του ανεμοθώρακα, οι κάμερες χρειάζεται να αφαιρεθούν και να επανατοποθετηθούν στον καινούργιο ανεμοθώρακα. Κατά την αφαίρεση και επανατοποθέτηση τους οι κάμερες χάνουν τις αρχικές τους εργοστασιακές ρυθμίσεις. Με βάση τις οδηγίες των αυτοκινητοβιομηχανιών οι κάμερες χρειάζονται επαναρύθμιση για επαναφορά των εργοστασιακών τους ρυθμίσεων για να διασφαλιστεί έτσι η σωστή τους λειτουργία.
Η μη επαναρύθμιση των καμερών μετά την αντικατάσταση του ανεμοθώρακα έχει ως αποτέλεσμα την λανθασμένη τους λειτουργεία. Αυτό μπορεί να έχει συνέπειες στην ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Η βαθμονόμηση των καμερών είναι βασική προϋπόθεση για την σωστή λειτουργία των συστημάτων ADAS.
Image source: parkingspotz.com
Η εταιρεία Γ. Τρίκκης & Υιοί Λτδ. διαθέτει Σύστημα Βαθμονόμησης για όλα τα αυτοκίνητα για να επαναφέρει τις εργοστασιακές ρυθμίσεις των ADAS που βρίσκονται στον ανεμοθώρακα και χρειάζονται επαναρύθμιση μετά την αντικατάσταση του. Η διάγνωση και η βαθμονόμηση γίνονται με υψηλής ακρίβειας εξοπλισμό, πίνακες μέτρησης και μόνο σε κλειστό και ελεγχόμενο χώρο εργασίας.
Για την βαθμονόμηση χρησιμοποιείται εξειδικευμένο λογισμικό συνεργάτη της εταιρείας μας από το εξωτερικό. Κατά την διαδικασία της βαθμονόμησης το ECU Electronic Control Unit, ή αλλιώς στην καθομιλουμένη ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου, σαρώνεται και είναι σε συνεχή online-διαδικτυακή σύζευξη ώστε να μπει σε φάση και προγραμματισμό βαθμονόμησης.
Η βαθμονόμηση γίνεται με 2 βασικούς τρόπους ανάλογα με τις οδηγίες των αυτοκινητοβιομηχανιών.
1.Δυναμική Βαθμονόμηση ADAS
Απαιτεί οδήγηση του αυτοκινήτου με καθορισμένη ταχύτητα σε καλά σηματοδοτημένους δρόμους ακολουθώντας βήμα-βήμα τις οδηγίες του λογισμικού προγράμματος.
2.Στατική Βαθμονόμηση ADAS
Γίνεται εντός του καταστήματος σε κλειστό και ελεγχόμενο χώρο εργασίας. Απαιτεί την χρήση ειδικού πίνακα βαθμονόμησης ανάλογα με τις απαιτήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών που τοποθετείται στο ειδικό πλαίσιο βαθμονόμησης μπροστά από το αυτοκίνητο και με ειδικά παρκέτα που τοποθετούνται στους τροχούς για έλεγχο της απόστασης και ευθυγράμμισης του από τον πίνακα βαθμονόμησης, ακολουθώντας βήμα-βήμα τις οδηγίες του λογισμικού προγράμματος.
Για κάθε εργασία βαθμονόμησης, η εταιρεία μας δίνει πιστοποιητικό επιτυχούς ολοκλήρωσης.
Leave a comment.
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.